en del av min brors tid & död

mitt liv var helt underbart!
till jag började 4e klass på fylsta skolan i kumla..
jag hade tidigare bott med mamma ute på landet i ekeby
men vi flyttade nu till en lägenhet i kumla
skolan var helt okej fick många vänner och hade bra lärare
bodde ihop med Mamma min syster Emma och bror Jonas
pappa bodde i en annan lägenhet i kumla.
Emma och Jonas är flera år äldre än mig så dom var mest ute
på kvällarna med sina vänner. Medans jag var hemma med mamma och inte förstod ett skvatt av
vad mina syskon höll på med när dom var ute och sprang.
började förstå när Mamma fick samtal var & varannan natt och sen försvann ut
Jonas söp sig full och slogs. mamma och pappa fick jaga runt på han dom flesta nätterna
Emma var väl lugn.. visst hon festa med det gjorde ju alla.
mamma fick nog till slut och tog med sig Jonas ut på landet där Hasse mammas kille bodde
hon flyttade alltså tillbaka dit..
men Jonas bestämde sig för att flytta in med Emma hemma hos pappa
lilla jag bodde fortfarande hos mamma ute på landet.

( nu berättar jag inte detaljerat utan bara en kort version)


mamma fick ett samtal en kväll och vi tog på oss kläderna för att fort
komma till kumla.
kommer till Kumla buss station där vi ser Jonas min bror
ligga medvetslös på stenmarken jag trodde han var död ...
han hade bråkat och fått stryk av en kille som senare slog ihjäl Thomas Jonas bästa killkompis...
vi ringde ambulansen men Jonas vägrade åka med. så vi fick ta med honom hem och bädda ner honom
3 täcken och 2 filtar hade han omkring sig men skakade ändå.. jag var rädd och mamma grät.
han klarade sig iallafall.


några veckor senare drog Jonas ut på stan en kväll
slutade med att jag o mamma va ute och tittade efter honom
träffade Kenta & ola (kumla mot narkotika)
stod och prata med dom då dom får ett samtal och börjar springa mot tunneln i kumla
vi anade snabbt att det var Jonas som var på ingång
springer efter ner i tunneln ser hur Jonas får en fet smäll över käften
han håller sig lugn ända tills den andra smällen kommer han flyger över killen
och matar slag jag satt hukad vid tunnelns slut och grät mamma skrek och drog
i Jonas och den andre killen.. Kenta ska försöka få bort Jonas men Jonas slänger in honom i väggen istället
när allt lugnat sig bestämde sig Jonas för att följa med oss hem i bilen började han gråta
han frågade om jag sett vad som hänt och jag svarade att jag gjort det
han började gråta ännu mer och bad om ursäkt och sa att jag inte skulle behöva se sånt här..


livet fortsatte..
jagandet på Jonas
till slut åkte han in på b-hem igen.. han satt på ca 5-6 olika hem
rymde.. rymde och rymde

en kväll drog han från ett hem
kom till kumla drog på fest tills polisen kom och tog honom..

- om ni låser in mig nu så tar jag livet av mig.. sa han
polisen lyssnade inte ..
Jonas sa till sin dåvarande flickvän att han älskade henne vad som än händer..
redan då förstod hon vad som skulle hända..
polisen förstod inte att han menade allvar med det han sa..


dom körde Jonas till en fyllecell eftersom han var påverkad och skulle nyktra till
innan dom skickade tillbaka han till hemmet som han då bodde på

väl inne på station låste dom in honom. deras regel är att dom kollar till dom intagna
en gång var 15e minut.


klockan 8 ringde det på dörren vi hade precis vaknat hemma hos pappa
jag springer och öppnar dörren och ser 2 poliser och 1 präst
dom frågade efter pappa som gick ut i hallen det ända jag kommer ihåg från då är
att pappas skrik ekade igenom hela lägenheten han kmr inte i köket och slår dörren i väggen
flera gånger Emma springer in och river bokhyllan i sitt rum

- Jonas har tyvärr avlidigt tidigt imorse.. sa prästen

jag var i chocktillstånd
gick in på Jonas rum och la mig i hans säng jag kunde inte gråta..
jag ville ut och bara skrika så hela världen hörde mig..
Emma ringde till mamma och berättade vad som hänt mamma bröt ihop totalt hennes älskade
son var borta..

vi fick veta vad som hänt och fick sen åka till akuten för att se honom..
skulle aldrig gjort det.

när dom öppnade dörren till rummet där hans kropp låg.
fy det var det värsta jag sett.. mitt liv passerade i en revy

åh gud snälla gud inte min bror...



fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: froidan

Så himla hemskt Elin ;( Jonas va en sån himla bra person, som brydde sig om allt & alla!



Det skulle inte få hända ju, så fel!

<3

2009-12-12 @ 11:39:53
URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: Anonym

starkt att palla skriva om de här, samtidigt nyttig läsning för folk som inte förstår keep it up

2009-12-12 @ 11:58:58
Postat av: paulina

ve fin blogg du har (:

2009-12-12 @ 12:28:14
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: Gamerguy

trisst :(

Hoppas du får en trevlig lördag i alla fall :)

2009-12-12 @ 12:37:56
URL: http://gamerguy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0