Vad gör man?

Vad gör man när ens bästa vän sitter i skiten?

jag ser hur dåligt du mår vännen.. jag ska göra allt jag kan för att hjälpa dig

jag klarar inte av att se min vän må såhär dåligt, h
du har det inte lätt men vi ska visa världen att man faktiskt kan nå toppen igen
att du är nere i skiten droger alkohol misshandel allt sånt..
det är svårt att ta sig upp jag vet det vännen!
men jag kommer vandra vid din sida till vi klarar det här tillsammans
jag tänker inte lämna dig även om jag oxå dras ner i helvetet så ska jag finna
en väg till oss båda..
när du ringer säger att du mår skit och inte vill leva då får jag en stor klump i magen
jag vill inte förlora ännu en person för du är en i familjen..

jag vet inte vad jag ska göra eller säga men tro mig jag kommer på ett sätt.
men tills dess ska du kämpa med mig jag låter dig inte försvinna
för du SKA leva klart ditt liv tillsammans med din familj & dina riktiga vänner

dom du umgås med nu... skit i dom.. dom är bara ytliga
dom skiter egentligen i hur du mår dom suger bara ur dina krafter
det är dom man ska skita i och lämna..

umgås med dom som verkligen finns där för dig när det gäller
dom du känner ger dig energi till att gå upp på morgonen och göra det du ska..

drogerna leder bara till skit..
man mår bra för stunden men sen då?

när ångesten kommer ikapp än?
man mår psykiskt dåligt.
skiter i dom runt omkring sig som verkligen bryr sig
man blir ner tjallad av såkallade *vänner*
slutar med socialmöten fängelse LVU låsthem

är det så du vill minnas din tonårstid?
är det den historian du ska berätta för dina barn som undrar hur du va i deras ålder?

jag vet vännen att innerst inne så är du en underbar människa som vill alla gott
du är älskad och full av härlig energi ta vara på det positiva du har istället för att trycka ner dig själv..

strunta i andra för ett tag och tänk på dig själv
hur du själv mår och hur du vill leva..

jag vet det är inte lätt när man e fast i narkotikan
det är svårt att ta sig ur och sluta
MEN jag lovar dig att jag ska hjälpa dig & stötta dig till du är från skiten..

du har redan suttit inne.. var nått speciellt lr? varu cool?
ne trodde väl inte det heller... tragiskt att så många väljer att droga..


vad som än händer.. så kom ihåg jag är bara ett samtal bort du kan ringa dag som natt.
jag älskar dig du är som en bror för mig<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0